torsdag 5 januari 2012

tips.

jag älskar att experimentera och komma på nya maträtter när jag lagar mat. idag lagade jag återigen en kålfärs som är sjukt god. perfekt och snabb vardagsmat.

bryn köttfärs i thai black pepper sauce, smaksätt med ica thai fish sauce. (för er som inte vet vad det är så är det inte en typisk fisksås, utan ger maten en god, speciell salt smak)
lägg i hackade morötter och hackad kål och woka omkring tills grönsakerna har en bra konsistens. jag kryddar även med lite grillkrydda och basilika, sen är jag svag för svartp. såsen så lägger i mer när grönsakerna nästan är klara.

jag kokar upp glasnudlar till som jag klipper sönder och lägger ner i färsröran men det går även bra med ris eller andra nudlar och någon god kall sås till (läs vitlök)


1 kommentar:

  1. Det där får du bjuda på när vi ses. Låter jättegott!

    SvaraRadera