tisdag 21 augusti 2012

Lifes goes on.

Steg 1. Överlevnad, delvis deppa inte ner dig, fortsätt leva. Håll dig till rutinerna. Check!
Steg 2. Börja nytt liv i en ny lägenhet. Check! Ska tapetsera om en del i mitten på september sen flyttar jag in. Kanske inte min dröm att bo utan balkong men vad gör man. Vågar inte riskera att säga nej till den ifall det inte dyker upp någon bättre med balkong inom kort tid. Och om jag hade sagt nej till denna och fått en annan med balkong kanske den inte skulle vara lika fräsch inuti som den jag nu ska ta, plus att hyresgästen kanske skulle bo kvar där under hela uppsägningstiden. Bor jag kvar här, lever jag i det förflutna. Alltså, ni förstår dilemmat.

Ett annat problem är herr katt. Han gör mig mer nedbruten än vad jag redan är med sina skrik. Han skriker och klagar och gnäller nästan hela tiden. Jag orkar inte höra honom. Han får uppmärksamhet, jag leker, jag gosar och han får till och med vara ute lite varje dag. Självklart märker han en förändring med och får vara själv längre som dagarna. Jag känner bara, snälla var en katt. Ät sov och skit och håll tyst just nu.

To be continued.

1 kommentar:

  1. Hejsan Louise,
    kul med flytt- även fast det är utan balkong! Vill du inte visa upp tapetseringen på Byggla? Maila mig på vendela@byggla.se så berättar jag mer. Är du intresserad får du en byggpresent.
    Lycka till med herr katt och tapetseringen!
    /Vendela på Byggla

    SvaraRadera