måndag 21 maj 2012

Is there a place called home sweet home?

Är hemma efter en underbar vecka. Allt har varit så perfekt. Hotellet och området var ofattbart stort och så fyllt med palmer och blommor. Vi har haft nio olika restauranger att äta på, allt ingick i all inclusive. Det fanns buffé, libanesiskt, thai, indiskt, italiensk, carribiskt och mycket annat.

Jag vet inte vad jag ska berätta, finns så mycket att säga om resan. Snorklingen i Röda Havet är underbart, jag skulle kunna snorkla i flera timmar varje dag. Att simma omkring med alla färgglada fiskar är något av det häftigaste jag gjort, kan dock inte påstå att jag var så cool när en en och en halvmeters muräna kom simmandes under oss, men så häftigt.

Annars har vi inte gjort så mycket, mest sol, bad och snorkling om dagarna. Vi var på en stadsrundtur en dag och var inne i ett parfymeri och hos en papyrustillverkare och fick se hur det tillverkades. Vi besökte även Hurghadas nyaste moské, vi kvinnor var tvungna att dölja vårt hår och våra kroppar så vi fick ta på oss "klänningar" som troligen aldrig blivit tvättade. Där rök en flaska handsprit.

Vi åkte omkring i både gamla och nya Hurghada och såg hur lokalbefolkningen levde. Medellönen hos en arbetande Egyptier ligger mellan 200-500 kr. Så fattigt land är det, det är smutsigt och i stort sett bara öken med halvfärdiga hus man ser när man åker omkring utanför städerna.

Alltså, underbar resa, inga sjukdomar och redan världens längtan tillbaka. Vi komma att åka tillbaka till samma hotell någon mer gång och jag rekommenderar det till alla. Jag kommer att ordna med bilder ikväll så kommer lägga upp några av dom bilder vi tagit, men först skola, hemtentaplugg och allt som tillhör vardagen här hemma.

Känns sådär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar