onsdag 12 september 2012

Argumentation som väcker känslor.

Tiden bara försvinner iväg, jag har suttit och arbetat i flera timmar nu. Jag ska hålla ett argumenterande tal på fredag, och så småningom även skriva en argumenterande text om djurförsök. Jag blir mer och mer insatt och det väcks en hel del känslor ju mer man faktiskt gräver i det.

Jag har sett fruktansvärda bilder och fått en större "insyn" på vad djuren går igenom för att vi människor kanske, jag repeterar kanske, ex. ska få ett botemedel mot en sjukdom som vi själva orsakar. Skulle vi leva nyttigare (på många olika sätt) och ta vara på vårt sköra liv skulle det inte behövas så många sorters medicin och många djur skulle besparas ett liv i fångenskap och lidande.

Har du några tankar och känslor kring djurförsök?







source

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar