tisdag 21 juni 2011

vad vill du bli när du blir stor?

när jag var liten ville jag bli en barbie eller en arkeolog när jag blev stor. när jag slutade nian och var tvungen att välja en inte helt främmande väg till mitt framtida jobb visste jag inte alls vad jag ville bli.
nu, sex år efter studenten vet jag fortfarande inte vad jag vill bli. jag har ett spår, en väg jag vill gå. men det finns inga dörrar att öppna. av ett sådant jobb jag vill ha måste man "halka" in och ha tur. jag har aldrig tur.

jag har kollat in utbildningar men finner ingenting som lockar. vart ska jag hamna? vad vill jag? jag känner att jag måste härifrån men finner ingenstans att ta vägen.
ska man lägga ner 200 tusen kr eller mer i skulder för att gå en utbildning i hopp om jobb? när man inte ens vet om man vill ha jobbet som kanske kommer efter?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar