torsdag 9 juni 2011

turkiet, oba.

till och börja med måste jag meddela att jag fick en chock när vi kom fram till turkiet. vårt hotell låg på vid östra stranden i utkanten av alanya, i en del som heter oba. väldigt påläst med andra ord, jag som trodde vi skulle hamna vid kleopatra.

med tanke på att jag varit sjuk under resan blev det inte riktigt som planerat. vi upplevde inte det riktiga utelivet i city och såhär i efterhand känns det lite tråkigt. men vem behövde uteliv och fancy ställen när det räckte med en pina colada på hotellet för att få ett rus?





























resterande 80 bilder finns på facebook och ytterligare 200 hemma hos mig. jag kom fram till att jag behåller alla pinsamma kort i vågorna och på kamelen för mig själv.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Kom in på din blogg när jag googlade på OBA, turkiet. Ska dit om tre veckor med min pojkvän. Jag trodde vi skulle hamna mitt i Alanya när det stod 0 m till centralt city, men icke, det var centrala Oba :P Vi är ju sugna på lite uteliv samtidigt som vi vi ha det lite romantiskt och avkopplande. Hur var Oba? Finns det nåt uteliv alls där? :)

    Hoppas du svara! Ha det fint!

    SvaraRadera
  2. Hej Elin!
    Självklart finns det uteliv, men dock inte så som inne i alanya city. Varit där med och där är det mer röj så att säga. Inte bara positivt, när vi var där skedde det två våldtäkter på den största och populäraste utestället "robin hood", av en polis. så det är ganska läskigt.

    Vi var i försäsong i Oba så kan vara mer nu, var mycket restauranger som hade fest och happy hour om nätterna men dog av ganska fort tyvärr, inte mycket till dansgolv och dom flesta åkte in till city.
    Men som sagt, kan vara annorlunda nu.
    Hoppas att du får det bra och hittar något bra festställe (tar ändå bara 5 min in till stan)

    SvaraRadera