onsdag 9 februari 2011

glasögonklubben antecknar.

sitter i soffan med tända ljus. terminator salvation visas på tvskärmen och jag är inne på mitt sjunde glas cocacola. jag försöker varva ner och få bort min inre stress och beslutsångest.
jag har varit hos synsam idag och jag fick det jag trodde, eller visste, bekräftat. jag behöver glasögon/linser dagligen. nu när jag bestämt mig för att ta tag i mitt synfel ska jag köpa nya glajjor och kommer satsa på ett par med attityd som jag samtidigt är stolt över.
jag måste bara acceptera läget och inte låta mitt självförtroende gå i botten. jag ska välja ut ett par tills imorgon men kommer troligen ge linser ytterligare en chans. skadar väl aldrig att ha både och. bilder på mitt val kommer, när jag känner mig redo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar